Vrr, vrr, začína sa sezóna WRC

26.01.2018 / Martin Sadlek
Hurá, štartuje WRC. (photo: SITA/Hannu Rainamo/Lehtikuva via AP)

Hurá, štartuje WRC. / (photo: SITA/Hannu Rainamo/Lehtikuva via AP)

Nová sezóna WRC sa naostro odpáli prvými rýchlostnými skúškami počas tohoto víkendu a my tak ešte stihneme rýchle preview, kým sa motory rally špeciálov rozburácajú na plný výkon s okamžitou spotrebou 120 l./100 km.

V kalendári Turek namiesto Poliaka 

Kalendár je opäť zložený z trinástich podujatí a zásadnou zmenou pri pohľade naň je vypustenie organizačne bardzo slabšieho Poľska – v septembri ho nahradí ho turecká rally,  v krásnom prímorskom prostredí Marmarisu. Tešík už teraz.

Sezóna nám štartuje, ako velí tradícia, v kopcoch nad kniežatstvom Monte Carlo, kde sa rally jazdí už od roku 1911! Oproti minulému roku však začíname o týždeň neskôr, čím sa posúva aj nasledujúca švédska rally. Dúfajme, že vo Värmlande 15. februára ešte budú mať nejaký sneh.

Celý cirkus Humberto postupne navštívi Monte Carlo, Švédsko, Mexiko, francúzsku Korziku, Argentínu, Portugalsko, Taliansko, Fínsko, Nemecko, Turecko, Veľkú Britániu, Španielsko a permanentka na veľký reťazák účastníkom vyprší v polovici novembra v Austrálii. 

Štyria favoriti

O titul si to v kategórii WRC rozdajú jazdci na štyroch továrenských značkách.

Citroën opäť vyráža do boja s modelom C3, v súvislosti s neúspešným ročníkom 2017 sa však začalo pošuškávať o prípadnom konci stajne v seriály WRC. Uvidíme, či na tom niečo zmenia výkony ich jednotky Krisa Meeka. Stajni sa totiž nepodarilo angažovať Sébastiena Ogiera, ako sa pôvodne zamýšľalo. Celkovo Citroën nasadí do bojov len dve stabilné posádky, čo asi o ambíciách v tomto ročníku mnohé napovedá. Z Fordu prestúpil Mads Østberg a najväčším lákadlom asi bude Sebastien Loeb, ktorý hlási návrat do seriálu a ako special guest zošliapne pedál na podlahu na podujatiach v Mexiku, na Korzike a v Španielsku, kde sa teda Citroën predstaví s troma špeciálmi. Na viac muziky asi dukátov neostalo.

Model i20 WRC od Hyundai bude mať širšie zastúpenie a aj značne vyexponovanejšie ambície v čele s utrhávačom kolies Thierrym Neuvilleom, ktorý by mohol byť najväčšou prekážkou pre Ogiera na ceste za obhajobou titulu. Platí, že Thierry sa umiestňuje nebezpečne vysoko, ak dovedie auto do cieľa na všetkých štyroch. To ale neplatí zďaleka vždy. Kórejci nasadia štyri posádky, za volantom sa budú ešte objavovať Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon a Dani Sordo.

V Toyote zapracovali na aerodynamike. Yaris WRC má nový nárazník a dalšie aerodynamické prvky majú priniesť väčší prítlak. Vylepšené chladenie sa zase má uplatniť hlavne na horúcich letných podujatiach. Na to všetko sa môže tešiť fínske duo Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi. V treťom tátošovi bude sedieť Estónec Ott Tanäk, ktorý prestúpil z Fordu, aby nemusel Ogierovi kryť celú sezónu chrbát. O motiváciu majú v Toyote postarané hneď na úvod. Stajňa tu naposledy zvíťazila pred 20 rokmi – to sa tu ešte Carlos Sainz preháňal na pamätnej Corolle.

U Henryho Forda, bude s Fiestou WRC titul obhajovať Sébastien Ogier, Welšan Elfyn Evans bude druhým stabilným mužom stajne. V treťom aute sa budú počas celého ročníka striedať rôzni jazdci podľa toho, kto z nich dokáže zachovať nejlepší pomer výkonu a spotreby paliva.

Dôležitou správou pre fanúšika je však najmä vylepšenie mediálneho pokrytia jednotlivých podujatí. Z každého bude vysielaný živý stream s viac než 25 hodinami z každej rallye - dostupný na stránkach wrcplus.com. O pokrytie pretekov sa postará produkčný tím tým čítajúci približne 100 členov. Trúfajú si na živý prenos z každej jednej rýchlostnej skúšky, ktorá sa tento rok odjazdí. Ničím mimoriadnym nebudú zábery z palubných kamier, vrtuľníkov a nasadených bude aj pár dronov.

 

Martin Sadlek

Martin Sadlek

(C) SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. 2018. Obrazový materiál podlieha autorskoprávnej ochrane. Jeho kopírovanie a redistribúcia je zakázaná.

Napíš komentár