Mc Laren a Lewis Hamilton tešiaci sa v ňom. (photo: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť III.

Branislav Ježík

Ron Dennis počas troch dekád vytvoril z McLarenu prosperujúcu firmu. Dnes dokončíme ságu o druhom členovi Veľkej trojky – McLarene. Ak ste o nej ešte nepočuli, tak vedzte, že neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát.


McLaren boss Ron Dennis pozerá na trofej Grand Prix Talianska v Monze. Pod jeho vedením McLaren vyhrával jednu za druhou. (photo: SITA/AP Photo/Alberto Pellaschiar)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť I.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Dnes si posvietime na tím, ktorý sa dostal do klubu Veľkej trojky ako druhý, len tri roky po Ferrari. Zároveň je to aj druhý najstarší tím v F1. Reč je o McLarene.


Frank Williams (photo: SITA/AP Photo/Alberto Pellaschiar)

Quo vadis Veľká trojka? Williams, časť III.

Branislav Ježík

V článkoch, ktoré nám vyplnia zimnú prestávku sa zamyslíme, prečo sa tímy Veľkej trojky dostali tam kde sú dnes a budeme sa snažiť nájsť v histórii momenty, ktoré zapríčinili ich súčasnú situáciu. Dnes končí séria o najmladšom členovi klubu – tíme Williams.


Frank Williams, zakladateľ jedného z tímov Veľkej trojky F1. (photo: SITA/AP Photo/David Ramos)

Quo vadis Veľká trojka? Williams, časť I.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Všetky tri sú dodnes aktívne, Ferrari, McLaren a Williams. V článkoch, ktoré nám vyplnia zimnú prestávku sa zamyslíme, prečo sa dostali tam kde sú dnes a budeme sa snažiť nájsť v histórii momenty, ktoré zapríčinili ich súčasnú situáciu.


Aj McLaren už predstavil novú mašinu. (photo: SITA/AP Photo/McLaren)

The Show Must Go On, alebo Všetko o novej sezóne F1, II.

Branislav Ježík

Prvé monoposty už sú odhalené, nové turbomotory sa rozozvučia už v utorok v španielskom Jereze. Dnes sa pozrieme na to, aké zmeny sa vlastne udiali nielen na kapotách, ale aj pod nimi. A dozviete sa, s ktorými číslami budú jazdci štartovať až do konca svojej kariéry. Čaká nás totiž sezóna plná zmien.


Nová sezóna F1 je bližšie, ako sa môže zdať. (photo: SITA/AP Photo/Austin American-Statesman, Jay Janner)

The Show Must Go On, alebo všetko o novej sezóne F1, I.

Branislav Ježík

Tak, ako sa sezóna v NHL začína prípravnými kempami, F1 začína testami. Ale predtým ešte tímy predstavia svoje monoposty pre nadchádzajúcu sezónu. V rokoch po kríze sú predstavenia čoraz menej okázalejšie a tento rok to vyzerá tak, že všetko prebehne len na internete, poprípade priamo na trati pred prvými testami v španielskom Jereze v utorok 28. januára.


Ktože šoféroval Benetton a stal sa na ňom nezaslúženým majstrom sveta? (photo: SITA/AP Photo/Thomas Kienzle)

F1: Majstri, ktorí majstrami byť nemali, časť II.

Branislav Ježík

Znova je tu nedeľa, "hrací deň" Formuly 1. Keďže však monoposty sú uložené pod plachtami v továrenských továrňach, palivo a pneumatiky sa šetria na jarný štart novej sezóny, zavŕšime dnes dvojdielny seriál o majstroch sveta, ktorí sa nimi stať vlastne nemali. Ak si chcete pripomenúť šampiónov na miestach 10 až 6, nech sa páči, kliknite si. O piatich najnezaslúženejších víťazov F1 čítajte v dnešnom článku.


Nelson Piquet v aute z roku 1981. (photo: SITA/AP Photo/Andre Penner)

F1: Majstri, ktorí majstrami byť nemali, časť I.

Branislav Ježík

V 10 Naj podľa TakUrčitee sa stále píše len o futbale. A pritom F1 je podľa jej pí ár minimálne čo do počtu divákov rovnako sledovaná, ako majstrovstvá sveta vo futbale, alebo ako hociktorá letná olympiáda. Aby fanúšikovia formuly 1 nezaspali zimným spánkom počas prestávky medzi dvoma sezónami, rozhodli sme sa, že obohatíme pravidelnú rubriku aj o iný šport.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25