Mercedes a v ňom Lewis Hamilton. Favorit VC Číny? (photo: SITA/AP Photo/Andy Wong)

F1: V krajine červeného draka

Branislav Ježík

Prvá veľká cena v Ríši stredu sa tak, ako posledné podujatie v Bahrajne, konala v roku 2004. Ale na rozdiel od neho sa v Číne budú jazdiť už jedenáste preteky. V roku 2011 bolo podujatie v Perzskom zálive zrušené kvôli nepokojom. Keďže v Číne sa protesty nenosia, aj tento rok nás čakajú preteky na okruhu vystavanom severovýchodne od najväčšieho čínskeho mesta, na mieste, kde ešte pred pár desiatkami rokov boli bažiny.


Nico Rosberg medzi svetielkujúcimi stromčekami v Bahrajne vyjazdil pole position. (photo: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili)

F1: Oslavy vo veľkom štýle

Branislav Ježík

Formula 1 pokračuje v rýchlom tempe a už tento víkend je na programe tretie podujatie aktuálnej sezóny. Ak sa pozriete na mapu, tak si asi zaťukáte na čelo: v priebehu pár dní sa tímy museli presťahovať z východu ázijského kontinentu na malý ostrovček v Perzskom zálive, ktorý sa nachádza v západnej časti najväčšieho kontinentu.


Lewis Hamilton (pod prilbou) prijíma gratulácie od Red Bull Vettela po zisku Pole position na VC Majajzie dnes v Sepangu. (photo: SITA/AP Photo/Lai Seng Sin)

F1: V tieni lietadla

Branislav Ježík

Ozaj, už našli to stratené lietadlo letu MH307 Malajzijských Aerolínií? A prečo tu vlastne o tom píšeme, keď sme prvý neobjektívny športový portál? V Malajzii, kde sa budú konať druhé tohtoročné preteky 65. sezóny šampionátu F1 sa o ničom inom ani nehovorí. Nejaké preteky tu nikoho momentálne nezaujímajú.


Koniec pôstu fanúšikov F1. Nové pravidlá, nové tvary monopostov a tieň úrazu Michaela Schumachera sú najvýraznejšie momenty prvého víkendu. Na zábere auto Lewisa Hamiltona s odkazom

Motochart: Nová doba

Branislav Ježík

Veľkonočný pôst sa len prednedávnom začal, ten formulový práve končí. Trýznivých 112 dní čakania a ticha pre fanúšikov motoršportu a formuly 1 zvlášť vystrieda už túto nedeľu v austrálskom Melbourne hluk nových turbomotorov. Dnes vystavíme vysvedčenie pre jednotlivé tímy a pozrieme sa ako si cez zimnú prestávku spravili domáce úlohy. Po predsezónnych testoch je to tak trochu varenie z vody, ale keďže sme neobjektívny športový portál, môžeme si to dovoliť.


Enzo Ferrari v roku 1983. (photo: SITA/AP Photo)

Quo vadis Veľká trojka? Ferrari, časť I.

Branislav Ježík

Tak, ako sa blíži prvá Veľká cena v novej sezóne, dostávame sa k poslednému tímu Veľkej trojky, ktorým je Ferrari. Presnejšie Scuderia Ferrari, ako sa oficiálne nazýva pretekársky tím tejto najslávnejšej talianskej automobilky. Ak ste náhodou nezachytili začiatok našej série, tak by ste mali vedieť, že členmi tohto klubu sú tímy, ktoré získali v F1 viac ako sto víťazstiev. Tými zostávajúcimi dvoma sú McLaren a Williams.


Mc Laren a Lewis Hamilton tešiaci sa v ňom. (photo: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť III.

Branislav Ježík

Ron Dennis počas troch dekád vytvoril z McLarenu prosperujúcu firmu. Dnes dokončíme ságu o druhom členovi Veľkej trojky – McLarene. Ak ste o nej ešte nepočuli, tak vedzte, že neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát.


McLaren boss Ron Dennis pozerá na trofej Grand Prix Talianska v Monze. Pod jeho vedením McLaren vyhrával jednu za druhou. (photo: SITA/AP Photo/Alberto Pellaschiar)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť I.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Dnes si posvietime na tím, ktorý sa dostal do klubu Veľkej trojky ako druhý, len tri roky po Ferrari. Zároveň je to aj druhý najstarší tím v F1. Reč je o McLarene.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28