Na prvý pohľad sa môže zdať, že som pojedol vtipnú kašu, alebo o vyše tri týždne zmeškal prvý apríl. Sezóna 2022 nám ale prinesie veľké zmeny a McLaren je tím, ktorý sa už teraz začína približovať najlepším dvom tímom v štartovom poli – Mercedesom a Red Bullom.
Najmladší majster sveta
Najmladším majstrom sveta v histórii F1 je dodnes Sebastian Vettel, ktorý mal v roku 2010 pri svojom prvom triumfe 23 rokov a 134 dní. Dnes je jasné, že Max Verstappen ani Charles Leclerc ho už neprekonajú.
Lando Norris, 21-ročný Angličan je druhým najmladším mužom v štartovom poli a dnes jediným, by mohol v budúcej sezóne Sebov jedenásť rokov starý počin prekonať.
Po dvoch Veľkých cenách na čele Power Rankingu
Rodák z Bristolu zažil svoju premiéru pred dvoma rokmi v Austrálii. Vo svojej prvej sezóne bol úplne „ucho“ a vtedy 19-ročný nováčik v nej získal 49 bodov a skončil na konečnom jedenástom mieste. Na kolegu Sainza vtedy stratil priepastných 47 bodov. V minulej sezóne už bol Španielovi veľmi vyrovnaným kolegom.
Hneď v úvodnej Veľkej cene získal bronzový stupienok a veľkú dravosť potvrdil aj v druhých pretekoch v Rakúsku. Napokon bol síce opäť horším z dvojice McLarenov, no tentoraz len o osem bodov (97 vs. 105) a významne tak pomohol tímu k posunu zo štvrtého na tretie miesto.
V tejto sezóne má nového parťáka a už pri predstavovačke nového monopostu bolo jasné, že síce sú s Ricciardom na jednej „funny“ vlne, Norris je predsa len o niečo vážnejší a odvážnejší vo svojich odpovediach pred novou sezónou. Zatiaľ čo Ricciardo sa v novom monoposte ešte hľadá a nejakú chvíľu mu bude trvať, kým si na McLaren zvykne, Norris získal P4 a P3 a bol tak opäť na pódiu.
A to v Imole nemal vôbec dobrý štart. Z deviateho miesta sa napokon dokázal „vyštverať“ na druhé. Po dlhom vzdorovaní ho Hamilton predbehol, no za dva nebojácne kvalitné výkony si po dvoch pretekoch vyslúžil prvé miesto v tzv. Power Rankingu F1.
🚀 @LandoNorris is your new leader of the @Aramco Power Rankings after his gritty race recovery 🙌#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/PvMfnWfNnn
— Formula 1 (@F1) April 21, 2021
Veľké zmeny od roku 2022
Avizované veľké zmeny pravidiel boli oznámené ešte v roku 2019 a do praxe sa mali zaviesť od roku 2021. Všetko ale zmenilo neočakávaná pandémia a FIA sa tak rozhodla zmeny odložiť na rok 2022. Viaceré zmeny sú veľmi významné, najviac asi vytŕča zastropovanie rozpočtu.
Ten mal mať najprv výšku 175 miliónov dolárov, no kvôli Covidu-19 sa to ešte znížilo na 145 miliónov. Aj keď sa tu nebudú rátať platy seniorského personálu či jazdcov, tie najväčšie tímy mali pred pár rokmi rozpočet takmer pol miliardy dolárov.
Ďalšou veľkou zmenou budú väčšie 18-palcové pneumatiky, iné predné i zadné krídlo či celkovo významné zmeny karosérie a podlahy. Tieto zmeny majú priniesť do štartového poľa viac vyrovnanosti.
Práve tímy, ktoré už dnes sťahujú straty na tých najlepších, by mohli zo zmien ťažiť najviac a seriózne zamiešať karty v boji o titul. Napríklad aj ten, v ktorom jazdí Lando Norris.
Komentáre