Sezóna formuly 1 odštartovala vo veľkom štýle, konečne si môžeme odpovedať na pár otázok. Nový ročník bude diametrický odlišný od minulého. Aspoň na začiatku to tak vyzerá. Red Bully totiž vyzerajú byť neporaziteľné. Ferrari, Aston Martin a Mercedesy sa z kraja roka hľadajú.
Nešťastie je prenosné
Ferrari si do prvej veľkej ceny prenieslo minuloročné nešťastie, ktoré v Bahrajne postihlo Leclerca. Pre jazdca Ferrari to musel byť návrat v čase, keď sa s poruchou motora na začiatku sezóny pripravilo Ferrari o titul. Prvé preteky a jedno Ferrari nedokončilo pre poruchu motora. Náznak trablov, alebo dozvuk ešte z minulej sezóny? Ak chcú vo Ferrari bojovať o titul, musia zrýchliť monopost. Jeden Bahrajn bez pódia nie je katastrofa. Teda, až kým sa nepozrieme, kto na tom pódiu vlastne stal.
Obaja jazdci Red Bullu vyťažili zo sily auta a zaznamenali prvé double. Skvelý štart do obhajoby oboch titulov. Max ukázal, že nemá momentálne v poli žiadneho konkurenta. Nie, ani Peréza. Tomu dal v cieli viac ako 10 sekúnd.
Senzačný Alonso
Senzácia, ktorú v týždni vytvoril Fernando Alonso pritiahla k TV obrazovkám aj divákov staršj generácie. Tretie miesto pre Aston Martin a Fernanda Alonsa nikto nečakal. Okrem senzačného pódia je potrebné poznamenať, že v cieli na Aston Martin stratili Ferrari aj Mercedes viac ako 10 sekúnd. Tento fakt napovedá, že tieto dva tímy na tom môžu byť horšie, než v minulej sezóne.
Pre Fernanda to bolo 99. pódium, prvé získal presne pred 20 rokmi na VC Malaysie v roku 2003 ešte vo farbách Renaultu. Pre Francúzov v rokoch 2005 a 2006 vybojoval svoje dva tituly majstra sveta. Vzhľadom na momentálnu kvalitu a výkon Aston Martinu, nie je vylúčené, že Alonso bude môcť tento rok bojovať o 2. miesto v celkovom poradí.
Zároveň ak sa Lance Stroll úplne vylieči, možeme ho vídať na lepších pozíciách ako počas prvej veľkej ceny. Už teraz sú jazdci Aston Martinu na 2. mieste v Pohári konštruktérov s 23 bodmi a náskokom siedmich pred tretím Mercedesom. Napriek tomu, že pohonnou jednotou Aston Martinu je práve Mercedes. Diametrálny rozdiel je v koncepte monopostu.
Nie nadarmo sa hovorí, že preteky dnes vyhrávajú štyri faktory: jazdec, aerodynamika, pohonná jednotka a tímová stratégia.
Kde si, Mercedes?
Napriek tomu, že Mercedes je na 3. mieste v Pohári konštruktérov, ich výkonnosť je v porovnaní s konkurenciou veľmi zlá. Stále sa trápia s aerodynamikou a rýchlosťou v zákrutách, kde v minulosti dominovali. Na rovinkách majú rýchlosti dosť, čo ukázali v kvalifikácii. Dokonca na úrovni Ferrari. Hamilton v cieli prvých pretekov strácal na Sainza 2,9 sekundy. V tomto športe je to dosť, ale neznamená to, že by sa napokon nemohli Mercedesy pobiť práve s Ferrari o lepšie umiestnenia. S trochou vylepšení by mohli byť priamou konkurenciou pre Ferrari.
Kým Red Bull má momentálne najsilnejší tím v paddocku, na chvost štartového poľa môžeme spokojne umiestniť McLaren.
Prvá Veľká cena nerozhoduje o celkovom výsledku sezóny, ale už dnes dokážeme rozdeliť štartové pole na tri skupiny. Na štyroch silných, troch v strede poľa a biedny zvyšok. Do silnej skupiny budú patriť logicky Red Bull, Aston Martin, Ferrari a Mercedes. Stredu poľa sa približujú Alpine, Williams a Haas. A ak sa v McLarene nespamätajú, budeme ich vidieť počas celej sezóny iba na chvoste štartového poľa. AlphaTauri má momentálne nad McLarenom navrch, Lando Norris by to svojou šikovnosťou za volantom mohol občas meniť. Len aby v McLarene netrpeli okrem zlého výkonu aj na technické problémy…
Nasleduje zastávka: Saudská Arábia
Ďalšia VC sa pôjde v Saudskej Arábii na mestskom okruhu, ktorý by mohol s rýchlymi zákrutami vyhovovať Mercedesom a pomôcť im k lepším výsledkom. Pre Ferrari bude ďalšia veľká cena hlavne o spoľahlivosti a rýchlosti v zákrutách. Red Bully budú využívať ako jediní celú dĺžku okruhu, keďže sú rovnako rýchli na rovinkách a aj v zákrutách.
Stred poľa bude zaujímavý a môže sa to tam premiešať. Naopak na chvoste vidíme dvojicu McLaren a Haas. Zatiaľ nedokážu preraziť vyššie, medzi stred poľa. Chýba im vyššie spomínaná rýchlosť v zákrutách.
Komentáre