Sezóna 2021 začala pretekmi v Bahrajne. Odvtedy už ale prešli takmer tri týždne a tak sa na druhej strane zdá, akoby sa poriadne ešte nezačala. Pre všetkých milovníkov najrýchlejších Formúl máme skvelé správy. V najbližších dvoch mesiacoch jazdci odjazdia hneď šesť Veľkých Cien.
Prvú už tento víkend v talianskej Imole. Veľkou výzvou je tento rok prečítať oficiálny názov pre Imolu 2021 – „Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna“. Okrem toho tu máme päť otázok, ktoré si pred Veľkou Cenou potrebujeme zodpovedať.
1. Zostane Red Bull rýchlostne dominantný?
Red Bull mal v Bahrajne obrovskú šancu na víťazstvo. V kvalifikácii nadelil Max Verstappen Hamiltonovi takmer štyri desatiny sekundy a aj časy z tréningov ukazovali, že to nebola žiadna náhoda. V pretekoch to ale rakúsky tím premanažoval a Mercedes naopak zvládol ako pravý majster sveta. Mnohí odborníci i laici pred európskymi traťami upozorňujú, že rýchlostná dominancia „červených býkov“ už nemusí byť taká veľká a rozdiely sa pravdepodobne budú stierať.
Len čas ukáže, či sa Mercedes rýchlo vráti na suverénnu dominantnú vlnu, alebo im bude Red Bull statočne konkurovať.
2. Zostanú Aston Martiny a Alpiny medzi horšími tímami, alebo všetkých prekvapia?
Dva „rebrandované“ tímy mali skvelé promo, platí to najmä o zelených tradičných britských autíčkach. Na trati je to ale zatiaľ bieda. Najviac sa vytrápil Sebastian Vettel, ktorý prišiel do nového tímu po trápenke vo Ferrari, veľmi si ale nepomohol. Jediný bod pre jeden z dvoch tímov získal mladý Stroll. Na body siahal aj Fernando Alonso, prišli však technické problémy a bahrajnskej epizóde bol koniec. Veľa sa od nich neočakáva ani pred druhými pretekmi.
Každý bod sa bude v úvode sezóny pre Aston Martin a Alpine F1 rátať.
3. Bude mladý Lando opäť dominantným autom papájových McLarenov?
V prvých pretekoch sa potvrdilo, že na nový tím si treba zvyknúť a hneď z vášho nového auta nevyžmýkate to najlepšie. V McLarene sa ale predsa len očakávalo, že Daniel Ricciardo bude ako jeden z TOP jazdcov celého štartového poľa od začiatku jednotka tímu. Doterajšie tréningy i ostré preteky ale ukázali, že Norris rozhodne nekecal, keď hovoril o svojom pokračujúcom progrese. Stávkové kancelárie očakávajú pokračujúcu dominanciu mladého Angličana aj tento víkend.
Fanúšikovia Austrálčana musia byť trpezliví
4. Prejaví sa dravosť mladého Yukiho opäť naplno?
Yuki Tsunoda je suverénne najnižší jazdec celého štartového poľa, pri výkonoch mu to ale nijako neprekáža. Mladý malý Japonec sa vo skvelom svetle ukázal hneď v debutových pretekoch F1. Zviedol kopec kvalitných predbiehacích manévrov, ukázal kus zdravej drzosti a celkovo z neho vyžarovala maximálna nebojácnosť. Niekoľko-krát to tam aj „na drzovku pustil“, všetko ale bolo v rámci pravidiel.
5. Odjazdí Maze(s)pin aspoň jedno celé kolo?
Drzý a nepopulárny syn miliardára si veru veľa nových fanúšikov v úvode sezóny neurobil. Na internete sa dokonca objavili stránky, ktoré počítajú Mazepinove „točence“. Veľmi nervózne a celkovo nekvalitné to z jeho strany bolo už v tréningoch. V kvalifikácii sa v „zahrievacom“ kole drzo predbiehal, aby ďalšou „točkou“ zabránil viacerým jazdcom v rýchlom kole a v pretekoch nevydržal ani to jedno kolo. Iste, nepomohol ani celkovo dosť nespoľahlivý monopost, to ale nemôže byť výhovorka, Mick Schumacher si počínal oveľa lepšie. Ako tomu bude v Taliansku?
Komentáre